Wednesday, January 5, 2011

Tuhan semesta alam...ya Allah..segala pujian hanya bagiMu..Engkaulah Maha Penyayang, Maha Lembut, Maha Mendengar...

99 alunan nama Allah..suatu waktubegitu lancar dari bibir..kini aku merasakan nikmat itu semula..Alhamdulillah...aku ingin selalu mengalunkan nama-namaMu ya Allah..aku ingin dekat dengan Mu..

Rasa gerun dengan amanah..amanah yang aku sering jauhkan diri darinya. Namun ia juga sesuatu yang harus aku dekati...(bukan meminta)

Kini amanah datang lagi..menyiapkan tugasan lesson plan berkumpulan dan presentation untuk minggu ini..sebagai murabbi pelatih dari kuliah tarbiyyah..dan kemudian datang lagi..dengan amanah sebagai pengarah Edu Camp..kemudian datang lagi...dan lagi..

aku harap semuanya baik-baik sahaja...aku tidak mahu orang yang menganggap amanah itu enteng..biar dibuat mereka se'layak;nya..kerana amanah itu..sebenarnya kemuliaan...tugasan memerintah itu adalah persis warisan kerja tugas nabi-nabi terdahulu..jika kita memanfaatkannya semampu syarak...tapi AWAS!

aku juga..atau kamu..boleh dibolak-balikkan wajah jika tidak berhati-hati dan menyeleweng...

nauzubillah...

:: rabiatul adawiyah's :: . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates