Tuesday, October 4, 2011



Bismillah...

Assalamualaikum wbt..

Seorang sahabat pernah berpesan, bila kita rasa diri kita ini hina, kotor dan jijik dengan segala dosa yang pernah dilakukan..mengadaplah Allah. Mengadulah pada-Nya..luahkan segalanya pada Dia. Itu sahajalah penawar terbaik. Bersimpuh di hadapan-Nya, takut dan harap pada Allah...


Janjiku di suatu ketika
Bahawa aku takkan menduakanmu
Dan aku takkan biar sesiapa
Cuba memalingku dari jalan bahagia

Ternyatalah perjalanan ini
Tidak semudah yang kutafsirkan
Jalannya beribu
Durinya berliku
Jika tersilap langkah
Menyesal untuk selamanya

Kasih andai cinta yang kusemai
Rapuh menanti ditewas dugaan
Maafkan aku kiranya tak tertanggung
Segala harapan yang diberikan
Maafkan aku yang tiada berdaya
Kerna bukan niatku untuk melakukannya

Mungkinkah ada pengampunan dariMu
Kembalikan fitrah kehambaanku
Hinanya aku merayu kepadaMu
Setelah kering dosa yang kulakukan

Maafkan aku yang tiada berdaya
Kerna bukan niatku untuk melakukannya

:: rabiatul adawiyah's :: . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates