Friday, September 30, 2011

Kalau Berani Tanamlah..


Salam..

Sebut pasal pokok, tak ramai yang suka menanam sebenarnya, walaupun paedahnya banyak samaada dari segi pahala, kesihatan dan kewangan (masyukkk). Kebanyakan lebih suka suasana ber air-cond. Suka hati kamulah.

Tapi ada satu pokok kalau kamu berani tanamlah.

Benih Pokok

benih pokok ni murah aje..ader kat teman kalau kamu nak... nusery ? jangan mimpilah kamu nak jumpe kat situ...kompom tak der nyer... apa susoh...mintak jer ke teman ni..

Only the Strong

Sebenornyer, hanya yang kuat jer layak menanam pokok ni... yang lemah , kamu lupakan jer lah niat murni tu yer buat seketika.. nanti dah kuat, moh sini balik, teman bagi anak pokoknyer...

Hasil Lumayan

Kalau kamu nak tahu, sangat berbaloi tanam pokok ni...lumayan sungguh.. aper idoknyer, buah lebat, besor2 plak tu...raser tak payah cakap ler, sedapp...maniss... kalau kamu nak juai, berebut orang nak beli.. letak jer jawatan gomen kamu tu...ini lagi lumayan....tak cayer? suka hati kamulah... teman memaklumkan ajer...

Cabaran

Nak jadi kayer ni bukan mudah.. banyak cabarannya...tapi kalau kener carenye, kamu boleh tgk sendirilah hasilnyer...kamu raser sendiri nikmatnye...teman tunjukkan jalan aje...
Tapi itulah, sanggup kah mike ? baje dia mahai... mahai sungguh, teman takut kamu tak mampu je...siram 5 kali sehari...kalu nak lagi baik pukul 3 pagi siram sekali sehari... kompom kamu tak sanggup punyer...lagi satu tempoh nak berbuah ni agak lama...itu pun bergantung pada disiplin dan kesungguhan kamu ler... sanggup ke? kalu sanggup teman nak bagi..


Jenis Pokok

Dah ramai yang tanyer teman pokok aper tu? jenis aper ? maner dapat ?....bersemangat benor teman tgk diorang menanyer teman...teman maleh nak bagi tahu, sebab teman tgk semua tu muker pemaleh je.. nak untung cepat jerr....tapi lepas dipakser2 teman pun mengalah ler...teman pun bagi tahu namer pokok tu...tapi teman pesan sebelum tu janganlah marah teman ni kalau miker tak bekenan dengan jawapan teman...

pokok tu namanya pokok
SABAR

No comments:

Post a Comment