Friday, August 26, 2011

Just sharing...=)

"Knape enti deactivate facebook enti?"

Hm...susah sebenarnya nak jawab.

Ada sesiapa boleh tolong?

Mungkin ini antara sebabnya:-

Sebab ana seorang yang pendiam dengan orang yang baru kenal, jadi facebook bukanlah sesuatu yang sesuai untuk orang macam ana. Itu kalau ukhwah lah tujuannya. Sebab seriously ana rasa awkward sangat bila di luar sebenarnya ana seorang yang tak pandai manapun nak balas usikan orang kalau ana tak rapat dengan orang tu..paling pun ana akan senyum je. Tapi ana kena jadi orang yang ramah tiba-tiba bila ada orang yang tegur di facebook walaupun ana lupa siapa dia sebenarnya. Maafkan ana~(-__-")

Satu lagi, ana boleh jadi overreacted gila-gila dengan teman yang sangat-sangat rapat, jadi bila kitorang bergurau senda di wall, orang yang mengenali ana dengan watak berbeza mungkin akan sampai ke tahap, "eh, apa kena dia ni?" Bukan bermaksud kita ada banyak watak atau hipokrit, tapi siapa yang belajar bahasa dan sosiologi akan tahu benda ni. Semua faktor persekitaran--siapa, di mana, untuk apa dan macam-macam lagi akan mempengaruhi cara seseorang tu berinteraksi. Dan bagi ana kadang-kadang tak semua usikan, lawak, ke'sengal'an tu sesuai untuk dipamerkan. Tambah-tambah untuk seseorang yang sangat-sangat menghargai privacy macam ana. Sebolehnya ana senang sisi ana yang agak peribadi tidak diketahui umum. Simple~ Padahal ana pemalu


Sebab ana nak concentrate pada akademik selama 5 bulan yang masih tinggal ni (-,-). Lepas tu ana akan freak-out gila-gila..online facebook 24/7..(harapan je ni) sebab ana memang jenis yang akan addicted to things I have my passion into it jadi ianya sedikit masalah bila ana melebihkan masa untuk alert pada notification(s) pada facebook berbanding benda-benda lain seperti belajar, memasak, berkebun, tanam sayur, mengemas, bergembira dengan keluarga yang lebih mustahak (<--ya Allah lama tak dengar perkataan ni)

Sebab facebook banyak sangat info yang kalau ana tahu ana rasa nak share pada semua orang jadi masa dah banyak terguna untuk tujuan tu daripada membuat assignment dan kerja yang bertimbun-timbun.

Sebab nak kosongkan kotak email dari notifications alert yang beratus-ratus dalam sehari. Tak annoying sangat. (Okay, ana memang tak tahu nak setting disabled email notifications).

Lastly, sebab nak jaga apa yang perlu dijaga as in niat posts everything. For me there's too much things to handle, like at first ana dah niat sebolehnya sebab ni aku post. Tapi last-last, things turn unlike it should be. So ke manakah niat asal itu? uhuh~ mungkin tak berapa penting untuk awak tapi penting untuk saya.

~Bak kata Aman Wan, semuanya salah facebook..facebook yang salah ! xD

p/s-
Facebook and webby is the 'fatamorgana' to the reality.
And reality is the 'fatamorgana' to the hereafter.

Oh well, fight for real ! =)


:: rabiatul adawiyah's :: . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates